Život každého člověka provází desítky rozmanitých vztahů. Vztahy s rodinou, se spolužáky, s přáteli, s partnery i s pracovními kolegy.
Jednotlivé vztahy nelze striktně oddělit, vzájemně se prolínají, utužují i chladnou. Zatímco s nejlepším přítelem ze střední školy se již léta nevídáte, stal se vám dobrým přítelem kolega z bývalé práce.
Je to naprosto běžné, a přesto lidem vadí,
když se „míchá“ obchod s přátelstvím.
V nouzi poznáš přítele
Kritika je velmi často mířená na multilevel marketing neboli MLM. Lidé, které tento způsob podnikání zaujal, jsou často kritizováni, že své obchodní zájmy přenáší na své přátele a známé. Padají při tom silné výrazy jako vnucování, obtěžování a využívání přátel. Kritika je často tak důsledná, až se samotní podnikatelé domnívají, že MLM je ten důvod, proč sami přišli o spousty „dobrých“ přátel.
Není to pravda. Podnikání se pro mnoho zapálených MLM podnikatelů stává doslova životním stylem a oddělit tyto dvě stránky je pro ně takřka nemožné. A proč by také mělo? Věříme-li pevně tomu, co děláme a s čím obchodujeme, proč bychom to nenabídli právě přátelům? Skutečné přátelství je založeno na důvěře, a ne na pochybách. Přátelé spolu komunikují, vyměňují si názory, tráví společný čas a pomáhají si. Mohou tedy spolu také obchodovat.
Skloubit přátelství s obchodem není nemožné
Nabídnutí spolupráce přátelům nutně neznamená, že na nich chceme vydělat. Může to prostě znamenat snahu vzájemně si pomoci. Reakce přátel na podobnou nabídku tak spíše ukáže, jací opravdu jsou a jak myslí. Negativní reakce, razantní odmítnutí či posměšky tím pádem odhalí pravou tvář člověka, který si na přítele pouze hrál. Nebojte se říci svůj názor a žít svůj život podle svého.
Pečlivě zvolení přátelé vás nikdy neodmítnou!
Hezký den a spoustu skvělých přátel VÁM ze srdce přeje
Jiří Maliňák
Napsat komentář